آموزش انجام معجزه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

معجزه اما به دست تو

شگفتى‏هاى روح و روان

گل

روان شناسان معتقدند: « بیاموزید چگونه به قلمرو درونتان وارد شوید . در این صورت، به پناهگاه مخصوصى وارد شده‏اید كه همیشه در دسترس تان است .»

بى‏تردید بسیارى از افرادى كه از بى حوصله گى و بى حالى و بى رمقى و بى هدفى و مشكل مبهم جسمى شكایت مى‏كنند ، در هماهنگى روحى و سرور درونى مشكل دارند و از این مساله غافلند كه در روان آدمى دروازه‏اى به سوى جهان معجزات واقعى موجود است .

اگر این دروازه باز شود ، نخستین چیزى كه تحت تاثیر قرار مى‏گیرد ، جسم و قواى بیرونى است . الفباى نخست ورود به این وادى سه كلمه است: امید ، باور و حركت .

رهاورد این كلمات برنامه است. چون انسان امیدوار برنامه دارد تا به باورهاى خود جامه عمل بپوشاند .

ارشمیدس، ریاضى دان بزرگ یونان، مى‏گوید: « اهرمى از امید و باور به من بدهید تا من بدون محاسبات ریاضى زمین را از جاى خود جابه جا كنم. »

این دانشمند كه از حكماى هفتگانه ی یونان است ، چنان عقیده دارد كه اهرم امید و باور، جسم را قدرتى مافوق تصور بشر مى‏بخشد. به گونه‏اى كه در یك لحظه ، بدون تامل و محاسبه ، مى‏توان كارى چنین سترگ را انجام داد . بسیارى از مردم در انتظار معجزه‏اند در حالى كه خودشان باید خالق معجزه باشند .

در این مسیر و براى استفاده بهتر و كامل‏تر از قواى روانى و جسمى باید تصمیم بگیریم و براى روان و جسم خود برنامه بیولوژیك طراحى كنیم . این برنامه هفت گام دارد:

 

گام اول:

براى از میان برداشتن ذهنیت‏هایى كه به ناتوانى و فقر و كمبود گرایش دارد . نخستین گام سپاس در برابر داشته‏ها است و عبادت و نیایش بهترین راه آن به شمار مى‏آید .

گام دوم:

 توانمندى‏ها، ویژگى‏هاى مثبت و تجارب مؤثر خود را بشناسیم و از آن‏ها بهره بگیریم زیرا شناخت آن‏ها روحیه ما را شاداب‏تر و جسم ما را براى برنامه ریزى بیولوژیك آماده مى‏كند .

گام سوم:

در زندگى یك فرد ، زمانى معجزه روى مى‏دهد كه باور كند هیچ چیز غیر ممكن نیست . پس اجازه دهیم جادوى دانستن و توانستن را تجربه كنیم .

گام چهارم:

اولویت‏هاى آرمانى و آرزوهاى خود را بر شماریم و خود را مقید كنیم از میان انگیزه‏هاى متنوعى كه هر یك ما را به سمتى فرا مى‏خواند ، بهترین را برگزینیم .

گام پنجم:

در كنار امور جدى، علایق هنرى و استراحت و تفریح و مطالعه را در برنامه‏ها بگنجانیم .

گام ششم:

توفیقات خود را یادداشت كرده، دلایل شكست‏ها را بررسى كنیم و دوباره پیشقدم شویم .

نكته مهمى كه در گام ششم نهفته است، یافتن انرژى مضاعف براى برنامه ریزى مجدد است . وقتى آدمى دلیل‏هاى عدم موفقیقت را بررسى مى‏كند ، انرژى اى مضاعف جهت‏برنامه ریزى مجدد كه اصطلاحا برنامه ریزى جبرانى خوانده مى‏شود ، مى‏یابد .

امروزه روان شناسان معتقدند براى تربیت روان و جسم، بهترین چیز بالابردن انگیزه‏ها است و شناخت‏حیات و تلاش اندیشه‏هاى بزرگ و شخصیت‏هاى مهم پیشین از عوامل بالا بردن انگیزه است .

گام هفتم:

با اندیشه‏هاى بزرگ مانوس شوید . امروزه روان شناسان معتقدند براى تربیت روان و جسم، بهترین چیز بالابردن انگیزه‏ها است و شناخت‏حیات و تلاش اندیشه‏هاى بزرگ و شخصیت‏هاى مهم پیشین از عوامل بالا بردن انگیزه است . بزرگی مى‏گوید: «موفقیت‏خود را با موفقیت دیگران پیوند دهید تا (اندیشه‏ها و تلاش‏هاى آنان) شما را به پیش برند و موجب حداكثر ترقى شما شوند .»

بدن و روان تابع اندیشه‏هاى مایند . « روح و روان انسان نه دیدنى است نه لمس كردنى ولى در صورت صیقل خوردن خواهد درخشید .»





:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: معجزه ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mohsen Moazeni
ت : یک شنبه 14 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی